31.12.2007

Kanonade

Objavljeno v miks 09:41 avtor clytie

Ali: ko denar dejansko spustiš v zrak

Vedno sem bila proti petardam oz. pokanju vseh vrst. Že tiste pasje bombice, ki so jih sošolci v tretjem razredu dobili od očetov, stricev, dedkov …, in ki so jih pokali po šoli, metali pod noge ali v zabojnike za smeti, so mi šle grozljivo na živce. Takrat se je v meni zbudila žival, ki živi še danes. Še danes je moja reakcija na pokanje enaka, kot je bila takat. Pokalca bi z vso opremo in puhlo glavo naraje zabila nekam, mu nabasala petarde v rit in jih prižgala. Vsakič.

Zakaj tako burna reakcija? Enostavno ne vidim smisla in zabave v tem, da bi človek hotel sam sebi odvzeti še tisto nekaj sluha, ki mu ga bo čez par deset let itak nenormalno primanjkovalo. Ampak to ni glavni razlog, ker konec koncev mi itak dobesedno dol visi, kaj ljudje delajo sami sebi, glavni razlog so živali, s katerimi sem odraščala in so še vedno del mojega življenja. Ko sem v času petardiranja (včasih še ni bilo teh fancy zabojev iz katerih leti vse mogoče), še posebej na silvestrovo, videla njihove reakcije, njihov nepopisen strah, grozo, obup, me je res prijelo, da bi komu kaj naredila. Oni se ne morejo braniti, ni jim jaso, kaj se dogaja, da niti ne govorim, kolikokrat glasneje slišijo zvoke kot mi. Zakaj otrok ne učijo tega v šolah, zakaj jih tega ne učijo starši? Zakaj gremo v družbo, kjer je vsem popolnoma vseeno za vse? S tem si delamo neznansko škodo. V globalu. Žal.

Kakšni so starši, da spodbujajo takšno vedenje, kljub temu, da vedo, da je to nevarno (vsaj nekdaj je bilo, ko so še streljali s karbidom, pa s pravimi, ta zalenimi, petardami; sicer je tudi zdaj, kaj če kakšna zadeva odleti namesto v zrak, v katerega od blizu stoječih), nevarno je za sluh, za oči, ni da ni. V čem je fora, da bolj ko je glasno, boljše je?

Zadnjič me je prijelo, da bi to vprašala nekega mamico in očija, ki sta svojemu 3-letnemu sinku nakupila poln voziček teh super-duper škatel, ki se razstrelijo. Nikjer pa nisem videla ščitnika za otrokova ušesa (sem prepričana, da ga tudi doma nista imela). Starši, res ne mislite na otroke, ko kupujete te zadeve? Že res, da bo mali stal z odprtimi usti (še dobro, bo vsaj škoda na njegovih bobničih manjša) tistih 30 sekund, kolikor bo trajalo, ampak ne bi raje vzeli tega denarja in odšli z otrokom na celodnevni izlet, preživeli čas z njim, mu pokazali kaj resnično lepega, naravo, živali, se mu posvetili. Vse to in še več za tistih 50+ evrov, ki jih boste drugače v nekaj minutah spustili v zrak, in ki se jih otrok niti ne bo spomnil čez nekaj let, ker bo itak vsako leto enako. Vsekakor pa se bo spomnil skoraj vsakega dneva, ki mu ga bosta starša naklonila v svojem uber zaposlenem življenju, pa čeprav bi šli samo na bližnji hrib iskat štiriperesne deteljice za srečo, ali pa se bo spominjal ognjemeta, ki ga je ob novem letu priredilo mesto in so ga šli gledat z mamico in očkom (od daleč in skupaj).
Garantirano.

Pa prekrasen večer vam želim nocoj in vse lepo v 2008.
Predvsem pa srčno :)

ognjemet

  • Share/Bookmark
 

25 komentarjev »

  1. monster pravi,

    31.12.2007 ob 11:08

    Bravo!

    Zadnjič je nek 50letnik praznoval svojega Abrahama na Pohorju in pokupil za stotine evrov tega sranja in vse pognal v luft. Otroci so samo odslikava naše neumnosti …

  2. Kauko pravi,

    31.12.2007 ob 11:12

    Najbolj žalostno pri vsem tem pa je to, da za to sranje največ denarja zapravljajo tisti, ki denarja “nimajo”. Kolkor poznam ljudi, porabijo od 100€ do 500€ in več za eno novo leto. To pa so že minimalne slovenske plače. Res ne vem, kje tem denar. Jaz kot otrok izobraženih staršev nisem imel denarja za to sranje. Poznam pa marsikoga, od katerega starši nimajo niti srednje izobrazbe, ampak on ima polne škatle petard, raket in drugega sranja. In pol ti taki zabijejo, jah ti, ki maš denar. STFU, samo to jim zabijem.

  3. peter279 pravi,

    31.12.2007 ob 11:24

    Mislim, da izobrazba ni pogoj oz. merilo za finančno stanje.
    Večkrat imajo ljudje z nižjo izobrazbo boljše finančno stanje kot izobraženi.

  4. Lojze pravi,

    31.12.2007 ob 11:36

    Dejte jokat, vsako leto ista pesem, pač ne razumete.

  5. namo2namo2 pravi,

    31.12.2007 ob 11:53

    Nekaterim so petarde in rakete edini luksuz, ki si ga še lahko privoščijo.Drugi pač nabijajo gas v svojih 3500 kubičnih bmw-jih in strašijo mimoidoče. Vsak naj se zabava na način kot mu to paše.

  6. homerunhomerun pravi,

    31.12.2007 ob 11:53

    Totalno brezveze je, da si vsak pripravi svoj mini ognjemet. Vsi skupaj naj dajo na občino tistih 20 evrov, ki jih tako žulijo na riti, da jih enostavno morajo dati ven(ni važno za kaj; v tem primeru za ognjemet) in imajo en veličasten ognjemet, ki ga organizira lokalna skupnost. Sicer pa sem sam star 16 let in sem strogo proti petardam. Pred 3 ali pa 4 leti, ko sem bil zanje najbolj zagret mi jih starša nista kupila in še sedaj sem jima hvaležen. Resnično.
    BTW, kul zapis.

  7. Marijan pravi,

    31.12.2007 ob 12:20

    Tudi sam imam 3500 ccm bmv, pa ne “nabijam gasa”
    tudi denarja za petarde mi ne manjka, pa jih ne kupim, niti ne prepovedujem svijim otrokom, da kaksno raketico spustijo, le dobro sem jih poducil o nevarnostih in o tem naj ne motijo sosedov… Skratka vsak ima svoje veselje in prav je, da ga na nek nacin izrazi. Le obzirnosti do drugih nam manjka ! Pa lepo silvestrovanje in zdravja veliko v NOVEM 2008 !

  8. senoritasenorita pravi,

    31.12.2007 ob 12:27

    Super zapis in ne bi se mogla bolj strinjat. Tudi sama se spomnim osnovnošolskih časov, ko si obračal glavo in gledal, s katere strani bo priletela petarda. Enkrat jo je sošolka celo dobila v kapuco, pa hvala bogu ni bilo nič hujšega, čeprav vsi vemo, da bi se lahko končalo precej drugače. V bistvu sploh ne razumem, kdo ima denar, da ga zapravlja za takšne neumnosti.

  9. Signal pravi,

    31.12.2007 ob 12:31

    Če lahko z zakonom prepovejo kajenje naj pa še
    pokanje kar bi rešili tudi marsikateero uho, posebno pa živali.Sam kaj bo pa z zasluškomm tistih ki to prodajajo, ko je pa večina takih k majo vezo z višjo silo se razume kje !!!

  10. Lovro pravi,

    31.12.2007 ob 12:41

    Vsakemu je dana svoboda kako bo praznoval prehod v novo leto. Sam uporabljam pirotehniko. Nekateri se zgražate nad tem, kako je to škodljivo. Predvsem naj bi trpele živali. Tudi v naravi se pojavljajo poki podobne jakosti in še celo močnejše.
    Pirotehnika ima pok nekje maksimum okrog 130 dB. Strela (v naravi čisto normalen pojav) pa preseže tudi 125 dB. Da pa ne boste milslili da naše okolje ne prizvaja še hujšega trušča. Letalo pri vzletu povzroča hrup okrog 140dB, Strel iz puške 135dB, glasba v diskoteki 120dB, otroške igrače(bobni, trobenta) 135dB, poslušanje glasne glasbe in igranje igric preko slušalk 135dB in še bi lahko naštevali. No potem pa le obvarujmo vse nas in naše otroke ter prepovejmo uporabo pirotehnike. Pa naj bo prestop v novo leto še en zamorjen dan. Ne vidim poante v tem, ko se nekateri nonstop pritožujete nad pirotehniko. Pirotehnika je lepa stvar, če se uporablja po pameti. Zagovarjam dejstva, da ne spada v urbana središča, v bližino bolnišnic, domov za ostarele, šol in podobnih javnih zavodov. Starši bi se morali najprej svoje otroge podučiti o negativnih vplivih uporabe pirotehike, ne pa da se vsi izgovarjamo na šolo in učitelje. Šola nam ne bo vzgojila otroka, to je naloga nas samih!

    Lp
    Lovro

  11. nitram pravi,

    31.12.2007 ob 13:16

    Kaj vse bi naredili ,da bi nepremožnemu sosedu prikrajšali kanček veselja ,ki si ga privošči
    ob ceneni pirotehniki.Kaj ko bi sebe pogledali ob luksoznih avtomobilih,hišah,jahtah.Kako se radi pohvalimo, da smo vsak prosti čas na morju v svojem skromnem vikendu,na smučanju v tujini.Ti sosed, pa ne da boš zopet pod našo okno vrgel petardo.Pa to ni res .Hvala bogu , da bomo preživeli najdalši večer v najdražji restavraciji.
    Enim je pač dovoljeno vse, drugim žal nič. Taki pač smo!!!!

  12. Frida pravi,

    31.12.2007 ob 13:24

    strinjam se z napisanim in mislim, da ni nujno, da so starši manj izobraženi, da otrokom takšne stvari kupijo. poznam dosti izobraženih, ki to prrav tako počnejo!
    Vsekakor je vse skupaj pa najhujša muka za živali. Gledam mačke in pse v naši okolici, ki so popolnoma prestrašeni te dni. Skratka: iz principa nimam nič prosti raketam, vsekakor pa proti petardam. Za moje pojme bi morali to prepovedat.

  13. Matija pravi,

    31.12.2007 ob 13:25

    Lovro se popolnoma strinjam. Zelo dobr napisan.

  14. Mega pravi,

    31.12.2007 ob 13:47

    vi ljudje pa res nimate časa pa se tle pregovarjate o tej bedni pirotehniki. To je sam za babe. Za novo leto bom osebno na polje vrgel ročno bombo ki pa ne spada pod pirotehniko. Kdo je zdaj glasen?

  15. Kvasko pravi,

    31.12.2007 ob 14:00

    Lejte, lahk se še tako pritužujete čez pirotehniko sama zaenkrat je z zakonom dovoljena in je škoda energije da se kregate o tem. Jst z veseljem vržem kako raketo v zrak petard pa ne uporabljam.

  16. clytie pravi,

    31.12.2007 ob 14:06

    Heh, Mega, itak da je sam za babe, ker smo smotane in dedcem ne privoščimo občutka moškosti, ko si šibajo petarde pod noge, mečejo bombe na polja in v glavnem si merijo, kot na vseh ostalih področjih, kdo ima večjega. Pok namreč ;)

    Se strinjam z Lovrotom, da je v naravi ogromno zvokov, ki prav tako strašijo živali, ampak eno je zvok v naravi, drugo so pa urbana naselja, kjer najmanj en mesec poka, žvižga, trese šipe ipd. Tu pa ni kaj. Nimajo se kam skriti, kam oditi. To je pa naloga, nas odraslih, da ravnamo po pameti in tudi otrokom dajemo dober zgled.

    Sama z veseljem pogledam ognjemet, ampak takega, s raketami, ki nimajo detonacij in živžgov, ampak lepe barve, oblike, v glavnem, da je kaj za videti, ne pa samo slišati.

    Vsem lepo praznovanje, s pokanjem ali brez. Če boste pokali, delajte to varno in z glavo, ker že jutri nas zagotovo čakajo prizori opečenih rok ipd. Pač vsakoletna statistika. :)

  17. TOMTOM pravi,

    31.12.2007 ob 14:16

    A si že slišala za adrenalin?? Stvari je pa potrebno uporabljati v mejah, varno itd. Metanje nekomu pod noge ? Takšnega bedaka je treba zapreti!!!Vseeno bi pa prosil za kanček tolerance.
    Prehod v naslednje leto je treba preživeti bučno,
    kar je običaj že zelo dolgo in to po vsem svetu.

    tvoj citat:
    -V čem je fora, da bolj ko je glasno, boljše je?

    Žal si pač ženska in tega ne boš NIKOLI doumela!!

  18. guro pravi,

    31.12.2007 ob 14:26

    bolj ko pokne boljše je

  19. clytie pravi,

    31.12.2007 ob 14:32

    @ Tomtom: se strinjam, da ti metanje petard nabije adrenalin, sploh če ne veš, ali boš potem če cel, ali pač ti bo kaj manjkalo.
    Moja ideja bučnosti se najbrž malo razlikuje od tvoje, očitno, ampak brez skrbi, da bo nocoj zelo bučno, čeprav brez petard :)

    Kot si sam rekel, sem ženska in tega res nikoli ne bom razumela. Me smo pač genetsko nesposobne dojeti moško težnjo po tem, da je “moj najdaljši”. ;)

  20. TOMTOM pravi,

    31.12.2007 ob 14:37

    In naaajvečji !! HAHA
    Brez zamere in SREČNO 2008 !

  21. samo jaz pravi,

    31.12.2007 ob 14:48

    sam sem tudi proti petardam in da se jih uporablja tam, kjer se to ne bi smelo. vseeno pa za novo leto kupim par raket, ker mi je to veliko lepše

  22. vevrca pravi,

    31.12.2007 ob 16:24

    dj umerte se kva vs briga za druge zase se brigite
    pč če komu pase metat ptarde nj jih mece ce pa mu ne nj pa tih bo a z auti se pa radi ukrok gonte pa ukolje usnežujete a? pa k so vslice pa u diskotekah majo musko tok da se use trese tm vm je pa lustn pa k se u gmajn dererete tut ni živalm lpo tko da kr mečte ptarde pa k jih mečete pazte nase

  23. ditka pravi,

    1.01.2008 ob 07:50

    dala bi ušesa našega psa tistemu,ki tako uživa v metanju petard.Potem pa naj uživa na silvestrovo.

  24. Marcos pravi,

    1.01.2008 ob 12:19

    Vi lastniki psov ste pa povsod isti, vaš pes je edini in najbolj pomemben na celem svetu.

  25. tommbtommb pravi,

    4.01.2008 ob 12:59

    @Marcos: naj ti povem, Svet je pravtoliko tvoj, kot od mojih psov. Nič več in nič manj. Ker si človek še to ne pomeni, da ti pripada večji kos. In žal (jaz bi raje na drug planet) si moremo Zemljo deliti, kakor si ljudje delijo življenjski prostor v bloku. V bloku veljajo Hišna pravila, na Zemlji pa veljajo etična in moralna načela, ki jih tebe žal nihče ni naučil – a ni še prepozno …

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !